O projektu ****************************************************************************************** * Představení projektu ****************************************************************************************** Kvalitní posouzení úrovně jazykových schopností je nezbytným předpokladem vhodného nastave či nápravných opatření pro děti před či při započetí školního vzdělávání, zejména ve směru počáteční gramotnosti. Tento projekt přinese výstup, který v České republice dosud neexist potřebnost je vysoká. Poskytne jedinečné údaje o vývoji jazykových a fonologických schopno způsobem srozumitelným a dále použitelným pro pečlivý popis situace dítěte v průběhu reali intervenčních či terapeutických opatření ve zdravotnické (a potenciálně i školské) praxi. ****************************************************************************************** * Cíl projektu ****************************************************************************************** Cílem projektu je sestavení a standardizace diagnostické baterie pro posuzování jazykového předškolního a raného školního věku. Tedy vytvoření podrobného manuálu (tj. popis teoretic částí baterie a metod zadávání ) a vývojových norem (tj. standardizace pro užití v klinick Konkrétně jde o navržení, sestavení a ověření souboru diagnostických nástrojů pro posuzová jazykových (tj. fonologických, lexikálních a gramatických ) schopností u dětí ve věku 3 – Projekt č. TL02000174 „Komplexní diagnostická baterie pro posuzování jazykových a fonologi v předškolním a raném školním věku" podpořila Technologická agentura České republiky (2019